Letselschade vliegramp

Vliegen is nog steeds veiliger dan auto- en treinverkeer. Desondanks gaat het wel eens mis en vindt een vliegramp plaats, zoals:

  • Faro-vliegramp, Portugal, 21 december 1992, 56 doden en meer dan 100 gewonden;
  • Hercules-vliegramp, Eindhoven, 15 juli 1996, 34 doden;
  • Turkish Airlines-vliegramp, Schiphol, 25 februari 2009, 9 doden;
  • Afriqiyah Airways-vliegramp, Tripoli, 12 mei 2010, 103 doden en één overlevende;
  • Noodlanding Royal Air Maroc, 6 juni 2010, geen doden, wel gewonden;
  • Malaysia Airlines-vliegramp, 17 juli 2014, 298 doden.

Aansprakelijkheid bij een vliegramp

In verschillende internationale verdragen is bepaald wie aansprakelijk is bij een crash.

Er geldt een risicoaansprakelijkheid voor de vliegmaatschappij die de passagiers vervoert. Dit betekent dat de vliegmaatschappij aansprakelijk is voor de schade van de slachtoffers, ongeacht de schuldvraag.

Gratis advies voor uw situatie »

Een vliegtuigmaatschappij kan aan aansprakelijkheid ontkomen indien zij kan aantonen geen schuld te hebben. Advocaat Koeleman heeft eerder slachtoffers en nabestaanden van vliegrampen bijgestaan. Hij begeleidt onder meer de slachtoffers en nabestaanden van de Faro-ramp.

Advocaat bij vliegramp

Als slachtoffer of nabestaande van een vliegtuigongeluk komt er veel op u af. Wij hebben de ervaring die u nodig heeft in het het helpen van slachtoffers van vliegrampen.

Utrechtse Schade Advocaten heeft mensen bijgestaan die te maken hebben gehad met de vliegramp in Faro, de Turkish Airlines vliegramp, de crash van het Afriqiyah Airways vliegtuig in Tripoli, de Hercules ramp en de brand in een Royal Air Maroc vliegtuig.


Meer informatie over onze dienstverlening bij letselschade?

Jan Willem Koeleman

Jan Willem Koeleman heeft bijna 25 jaar ervaring in de letselschade. Hij is in de verzekeringswereld opgeleid tot registerexpert. Na zeven jaar is hij advocaat geworden en uitsluitend voor slachtoffers gaan werken.

Hij is lid van de Vereniging van Letselschade Advocaten (LSA), Advocaten voor slachtoffers van personenschade (ASP), Werkgroep Artsen Advocaten (WAA) en American Association for Justice (AAJ). In 2007 heeft Jan Willem aan de wieg gestaan van de oprichting van de Stichting Keurmerk Letselschade.

Neem contact op