U gebruikt een verouderde browser. Update uw browser voor een betere en veiligere ervaring.update

Rechtszitting slachtoffers Faro tegen Martinair en de Staat

Bij de vliegramp in Portugal op 21 december 1992 kwamen 56 mensen om het leven. De nabestaanden wijzen op nieuw onderzoek door luchtvaartonderzoeker Harry Horlings. Hij stelt na analyse van de zwarte dozen dat de piloten fout op fout hebben gestapeld.

Tot vijf keer toe hadden ze volgens internationale vliegregels de landing moeten afbreken, maar deden ze dat niet, meent Horlings.

Bewust roekeloos handelen van de piloten

Maandag 13 januari 2014 en maandag 20 januari 2014 zullen bij de rechtbank Amsterdam en de rechtbank Den Haag rechtszittingen plaatsvinden.

Tijdens beide zittingen zal de toedracht van het ongeval centraal staan. Aan de hand van het deskundigenrapport van de heer ing. H. Horlings is vastgesteld dat de piloten van Martinair vlucht MP 495 keer op keer en welbewust de geldende voorschriften hebben geschonden en daarmee het ongeval hebben veroorzaakt. Iedere schending op zich had tot het afbreken van de landing moeten leiden. Op basis van het onderzoeksrapport stellen de slachtoffers dat de piloten tijdens de landing bewust roekeloos hebben gehandeld.

Meer informatie over de Faro vliegramp?

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws omtrent de Faro Vliegramp. Houd onze website dan in de gaten of volg ons op Twitter. Wilt u graag een van onze advocaten spreken?


Meer informatie over onze dienstverlening bij letselschade?

Ellis Goyarts

Bij letselschade gaat het niet alleen om het juridische, maar juist ook om de menselijke kant. Na een ongeval voelen slachtoffers zich zo machteloos. Ik vind het belangrijk om dat gevoel weg te nemen. Zo krijgt het slachtoffer weer grip op het leven.

Neem contact op