U gebruikt een verouderde browser. Update uw browser voor een betere en veiligere ervaring.update

Passagiersrechten aangescherpt

Het Europees Parlement verbetert passagiersrechten. Problemen waarmee reizigers veel te maken hebben zoals vertraging en ‘all-inclusive’ vliegreizen worden hierdoor beter aangepakt.

Passagiersrechten en ‘all-inclusive’ vliegtickets

Het is al jaren een grote ergernis bij reizigers: all-inclusive vliegtickets die uiteindelijk toch niet echt all-inclusive blijken te zijn. Soms komen er wel honderden euro’s aan extra kosten bij.

Goed nieuws: de verborgen toeslagen gaan verdwijnen, waardoor consumenten straks in één oogopslag kunnen zien wat hun reis echt gaat kosten.

Vergoedingen bij vertraging

Op tal van gebieden worden passagiersrechten aangescherpt. Zo hebben reizigers straks bij vertragingen binnen uiterlijk 30 minuten recht op informatie en binnen 2 uur op eten en drinken.

Komen reizigers ergens vast te zitten dan is het in eerste instantie aan de eigen maatschappij om binnen 8 tot 12 uur een terugreis te regelen. Lukt dit niet, dan kan dat via een andere maatschappij.

Bij klachtenprocedures moet de klager binnen 2 maanden weten waar hij aan toe is. Ook wil het Europese Parlement dat de geschillencommissie terugkomt.

Meer informatie over passagiersrechten

Heeft u vragen over uw rechten als passagier? Utrechtse Schade Advocaten komt op voor slachtoffers. Wij helpen u graag bij het verhaal van schade. Neem gerust contact op!


Meer informatie over onze dienstverlening bij letselschade?

Pierre van Geffen

Het beroep van advocaat is mij op het lijf geschreven. Ik adviseer, onderhandel en procedeer. Daarbij stel ik altijd het belang van mijn cliënt voorop en ga ik voor maximaal resultaat.

Neem contact op